lørdag den 8. februar 2014

Træn før den gode morgenmad!

Jeg træner altid på tom maven om morgen, og det er der utrolig mange meninger om. Nogle eksperter mener, det er usundt, da kroppen ikke har nok energi at forbrænde. Og andre eksperter mener at man kan forbrænde 20% mere fedt, når man træner på tom mave.

Jeg har lavet mit eget forsøg, og resultatet af det, er:

  • Jeg forbrænder mere, når jeg træner på tom mave, hvis jeg ikke træner med for høj identitet (Power-walk og let styrketræning er derfor gode træningsformer på tom mave).
  • Jeg laver morgenmaden før jeg træner, så har jeg noget at glæde mig til, og det bliver sund kost og ikke for meget, da jeg ikke er sulten på det tidspunkt jeg laver maden.
  • Jeg forbrænder 8-10 timer mere efter min træning, når jeg træner på tom mave, frem for hvis jeg havde spist inden.
Her er et eksempel på en morgenmad jeg spiser efter morgentræning:

Skyr med havregryn, blåbær og vindruer, samt kiwi og grapefrugt som tilbehør. NUMS! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar